maanantai 22. helmikuuta 2016

Sylinterikannen korjaus

Elikkäs meijän piti purkaa sylinterinkansi autosta irti.

Ihan ensimmäisenä irroitin kaikki tarvittavat osat että pääsin irroittamaan kannen autosta.


Tässä kohin olin ottanut jo pakosarjan, imussrjan ja apulaitteita irti moottorista.


Venakoppa otettu pois ja sitten aloin irroittamaan nokka-akselia.

Kupit otettu pois ja kansikin on jo irroitettu moottorista, seuraavaksi testattiin että venttiilit pitivät ja kansi vietiin pesuun.

Venttiilit & jouset on irroitettu että pääsee puhdistamaan karstoittuneet venttiilit. Venttiilinvarren kumit olivat ok joten niitä ei vaihdettu tähän kanteen.


Testattiin venttiilien tiiveys ennen kuin hiottiin karkealla & hienolla "tahnalla" ja tulokset muuttuivat vähäsen parempaan suuntaan. Tämä tehtiin pako -ja imupuolen venttiileille. Kaikki pääsivät vihreälle alueelle. Eli oli kunnossa.

Mittari tekee alipaineen ja kertoo että pääseekö liikaa ilmaa venttiilien ja kannen välistä. Kun mittarin tulos menee vihreelle niin tulos on ok.

Sitten asennettiin jyrsimeen, alustaan tukevasti kiinni ja katsottiin että kansi oli suorassa. Terä laskettiin ensimmäisessä ajossa kanteen kiinni.

Ensimmäisen ajon jälkeen jäi vielä tiivisteitä tuohon ettei jyrsin ottanut jokaisesta paikasta tavaraa pois joten ajoimme uudestaan ja säädimme pöydän tasoa pari milliä että ajaa vähän enemmän tavaraa pois.

Toinen ajo.

Toisen ajon jälkeen katsottiin vatupassilla että onko kansi ajettu suoraksi. Testasin kannen keskeltä ja sivuilta.

Ajon jälkeen putsattiin kansi paineilmalla huolellisesti ettei metalli hilua jäänyt mihinkään.

Sitten tämä oli valmis asennettavaksi moottoriin.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti